Dziś robiąc zakupy na amazon,de z konta biznesowego zauważyłem iż finalna kwota nie zawiera podatku VAT (a właściwie jest zerowy). Sprzedawcą jest amazon.de Wie ktoś czy to zmiana systemowa czy jakiś błąd amazona ?
Potwierdzam, burdelu z VAT ciąg dalszy, do tej pory miałem tak, że płącąc netto przez P24 wysyłali zamówienia i albo dostawałem fakturę na 0%, albo 23% na kwotę netto=brutto, albo wstrzymywali wysyłkę i wmagali dopłacenia kwoty VAT. Było to o tyle dobre, że mogłem sobie kupić w netto albo zrezygnować (o luksusie w postaci info skąd będzie wysyłka na etapie zamówienia nawet już nie marzę). Ale teraz najlepszy cyrk - zamówione 30 szt. produktu. 22 szt. zostały wysłane z doliczonym VATem, a za pozostałe wymaga mi dopłaty. W efekcie nie mogę anulować zamówienia.
Oczywiście rozmowa z amebami z CS nie ma najmniejszego sensu. Odpowiedzi na maila także nie dochodzą bo mail mam na gmailu z aliasem a odpowiadam bez aliasu (na pierwsze konto z oryginalnym adresem nie da się zalogować, bo jakiś geniusz skopał migrację do Amazon Business i w efekcie nie mogę się zalogować).
W moim przypadku w ostatnim kroku, podsumowaniu napisali mi że wszystkie podatki są wliczone i pokazali kwotę 229 euro (w szczegółach był VAT 0). Na karcie natomiast zablokowali kwotę powiększoną o ponad 23% (294,52 euro). Jak się zapytałem dlaczego to odpowiedzieli że kwota zakupu to 229 euro i taka mi zostanie pobrana. Dziś dostaje email z potwierdzeniem wysyłki i rozpiską na 294,52 euro . Na kolejnego maila odpisali że podczas zakupu nie wiedzą z jakiego magazynu zostanie wysłany produkt i jeżeli jest z polski do polski to doliczają 23% lub 8% w zależności od produktu.
Czekam na odpowiedź na kolejnego maila: 1) Dlaczego z mojej karty pobrano więcej niż zostało mi to przedstawione podczas zakupu. Jeżeli cena początkowa była niewłaściwa to powinni się skontaktować i zapytać czy chcę dopłacić brakującą kwotę czy może anulować zamówienie, a nie dysponować moimi środkami bez moje wiedzy i zgody. Przypuszczam że jest to złamanie zasad polityki visa/mastercard. Jak dla mnie to wygląda na ewidentne przywłaszczenie, te pieniądze mogłem potrzebować na coś innego. 2) Dlaczego ze względu na to iż jestem rezydentem innego kraju przyznano mi mniejszy rabat? Czy nie uważają ze taka praktyka jest formą dyskryminacji cenowej, zabronionej przez EU.
Na dole strony komisji europejskiej jest formularz gdzie można poprosić o poradę prawną ("Potrzebujesz pomocy lub porady?") europa.eu/you…htm ec.europa.eu/eu-…ers
Przedstawiłem moja sytuację i zapytałem się czy jest to "dyskryminacji cenowa". Może jak dostanę od nich pozytywną odp to amazon zmięknie (chodź raczej w to wątpię :(). Z drugiej strony może jak więcej osób zgłosi takie praktyki to chociaż napiszą pismo do amazon o ustosunkowanie się? (Edytowano)
Wygląda na to, że wszystkie zamówienia przy podpiętym NIPEU rozlicza w netto, a dopiero potem dolicza VAT jeśli wysyłka jest z Polski. Właśnie zaczynają realizować moje zamówienia z .de i .fr i do niektórych nalicza VAT.
A później na zwykłym kowalskim koncie kupisz taniej jako używkę A i nie zapominajcie dać niskie oceny i opisać błędy cenowe w recenzji. (Edytowano)
Fajnie jak by jakiś poczytny portal to opisał i ktos z Amazonowego PR musiałby się z tego tłumaczyć. Nasze zgłaszanie po 10x reklamacji nic nie daje bo to ich systemowe oszustwo i tak nas chcą golić na kasę. Dopiero ostre uderzenie w ich wizerunek mogłoby te „błędy” w systemie naprawić.
@dawidm gratulacje! co im napisałeś? wkleił byś wartości z podsumowania jak …@dawidm gratulacje! co im napisałeś? wkleił byś wartości z podsumowania jakie się dostaje po zakupie, w momencie wysłania i po korekcie?
To samo co wszyscy tutaj, że przy ofercie było napisane że zawiera VAT więc powinni doliczyć tylko różnicę między stawką w obu krajach. Zobaczymy czy faktycznie dostanę zwrot i korektę.
Jeśli otrzymam to wkleję tu, jak to wygląda po. Przed (w mailu podsumowującym zamówienie) wyglądało tak:
IVA incluido = łącznie z VAT(Edytowano)
Oddali mi 30euro, minimalnie więcej niż żądana różnica, walczcie!
Sprawdzilem faktycznie dziwne. Konto prime i NIP = anulowanie rabatów. To …Sprawdzilem faktycznie dziwne. Konto prime i NIP = anulowanie rabatów. To się nadaje do szerszej publikacj.
Wspaniały to był Prime Day, nie zapomnę go nigdy. Szkoda, że przez taką wtopę.
Ja sobie dzisiaj wszystko co zamówiłem rozpakuję, dokładnie pooglądam, potestuję, po czym produkty nie spełnią moich oczekiwań...
Jak im w tabelkach skoczą zwroty to się może ogarną.
W moim przypadku w ostatnim kroku, podsumowaniu napisali mi że wszystkie …W moim przypadku w ostatnim kroku, podsumowaniu napisali mi że wszystkie podatki są wliczone i pokazali kwotę 229 euro (w szczegółach był VAT 0). Na karcie natomiast zablokowali kwotę powiększoną o ponad 23% (294,52 euro). Jak się zapytałem dlaczego to odpowiedzieli że kwota zakupu to 229 euro i taka mi zostanie pobrana. Dziś dostaje email z potwierdzeniem wysyłki i rozpiską na 294,52 euro . Na kolejnego maila odpisali że podczas zakupu nie wiedzą z jakiego magazynu zostanie wysłany produkt i jeżeli jest z polski do polski to doliczają 23% lub 8% w zależności od produktu. Czekam na odpowiedź na kolejnego maila: 1) Dlaczego z mojej karty pobrano więcej niż zostało mi to przedstawione podczas zakupu. Jeżeli cena początkowa była niewłaściwa to powinni się skontaktować i zapytać czy chcę dopłacić brakującą kwotę czy może anulować zamówienie, a nie dysponować moimi środkami bez moje wiedzy i zgody. Przypuszczam że jest to złamanie zasad polityki visa/mastercard. Jak dla mnie to wygląda na ewidentne przywłaszczenie, te pieniądze mogłem potrzebować na coś innego. 2) Dlaczego ze względu na to iż jestem rezydentem innego kraju przyznano mi mniejszy rabat? Czy nie uważają ze taka praktyka jest formą dyskryminacji cenowej, zabronionej przez EU. Na dole strony komisji europejskiej jest formularz gdzie można poprosić o poradę prawną ("Potrzebujesz pomocy lub porady?")https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/unfair-treatment/unfair-pricing/index_pl.htmhttps://ec.europa.eu/eu-rights/enquiry-complaint-form/home?languageCode=pl&origin=yec_consumersPrzedstawiłem moja sytuację i zapytałem się czy jest to "dyskryminacji cenowa". Może jak dostanę od nich pozytywną odp to amazon zmięknie (chodź raczej w to wątpię :(). Z drugiej strony może jak więcej osób zgłosi takie praktyki to chociaż napiszą pismo do amazon o ustosunkowanie się?
Zgłaszałem kilkukrotnie skargi na AMZ i co ..... i nic. Te i wiele innych narzędzi tworzonych za duże pieniądze w UE działają tylko teoretycznie (btw np tysiące ściemnianych bzdurnych szkoleń za kasę EU - zamiast pieniądze dać na konkrety i twarde działania) Prawnie nie znam instytucji która może coś zrobić z Amazonem (w sytuacji konsument-sprzedawca).Nie bez powodu AMZ zarejestrowany jest w Luxemburgu. : Amazon EU S.à r.l.
38 avenue John F. Kennedy
L-1855
Luxemburg
USt-IDNr. PL5262907815 PRAWO WŁAŚCIWE Niniejsze Warunki podlegają przepisom prawa Wielkiego Księstwa Luksemburga i będą interpretowane zgodnie z nimi (z wyłączeniem zawartych w nim norm kolizyjnych). Ponadto wyraźnie wyłączone jest stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów. Jeżeli jesteś konsumentem zamieszkałym na stałe na terytorium Unii Europejskiej, dodatkowo przysługuje Ci ochrona przyznana na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa Twojego zamieszkania. Wspólnie wyrażamy zgodę na poddanie się niewyłącznej jurysdykcji sądów właściwych dla miasta Luksemburg, co oznacza, że roszczeń z tytułu ochrony praw konsumenta w związku z niniejszymi Warunkami Korzystania z Serwisu możesz dochodzić w Luksemburgu lub w kraju UE będącym krajem Twojego zamieszkania. Komisja Europejska zapewnia elektroniczną platformę do rozstrzygania sporów, pod adresem: ec.europa.eu/con…dr/ [link zewnętrzny] . Amazon preferuje rozwiązywanie spraw bezpośrednio z klientem i tym samym nie bierze udziału w konsumenckich postępowaniach arbitrażowych. W celu zwrócenia naszej uwagi na określone kwestie skontaktuj się z nami . amazon.de/-/p…000
U mnie nic nie zadziałało, czekam cierpliwie na rozwój sytuacji. Co mogę jeszcze stwierdzić, to że wysyłka z Francji do Niemiec powoduje obniżkę ceny netto a wysyłka z Niemiec do Polski już nie. To jest dyskryminacja ze względu na lokalizację podmiotu i w UE jest nielegalna. Będę walczył dalej. Tak nie może być, że Niemiec jest inaczej traktowany niż Polak.
ta sama sytuacja jest na wszystkich europejskich amazonach, jawne oszustwo. Zamawiałem telefon z Hiszpanii - jest jak byk w e-mailu potwierdzającym - "IVA incluido", czyli VAT wliczony (stawka w Hiszpanii to 21%) i kwota zamówienia - 303EUR, a z karty pobrało prawie 390EUR... (Edytowano)
Jest postęp, w końcu ktoś zrozumiał o co mi chodzi, obiecali skorygować i oddać. Sprawa dotyczy amazona z Hiszpanii
Czyli jedyne wyjście to płacić przelewy24. Dziś zapłaciłem za monitor tym s …Czyli jedyne wyjście to płacić przelewy24. Dziś zapłaciłem za monitor tym sposobem 309 euro zamiast 390 euro. Liczę, że się nie upomną o resztę.
tylko tutaj problem jest taki że dostajesz fakturę na zupełnie inne kwoty. No i jeszcze się okaże, czy się będą upominać o jakieś sprostowanie, bo kwota pobrana tą formą płatności jest z niemieckim Vatem Mi napisali że fakturę poprawią; póki co czekam.
Jakbyś przeczytał całość to byś wiedział, że Amazon raz mówi tak, raz siak. Owszem, mogą Ci zrobić biznesowe, owszem możesz towar zwrócić, to czy go kupisz drugi raz za te same pieniądze to inna bajka. Na zmianę faktury nie licz bo Amazon tego nie robi, tylko zwrot. Kiedyś ludzie wybierali płatność przelewy24, płacili netto, vatu nie dopłącali na wezwanie, a faktura przychodziła albo na netto+ vat (strata Amazonu), albo netto magicznie stawało się brutto. Co jak co, ale tę kwestię Amazon połóżył po całości.
Znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę "Opcja zwrotu przedmiotów z więcej niż …Znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę "Opcja zwrotu przedmiotów z więcej niż jednego zamówienia nie jest dostępna w przypadku:zamówień bez naliczonego podatku VAT"https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_v4_sib?ie=UTF8&nodeId=201824330
To kiepsko, ja za politykę zwrotów uwielbiam Amazon. Dzisiaj dojechała myjka do okien i wygląda na jakąś lewą, telefon i dwie propozycje: 1. Dzisiaj wysyłamy nowa, ma Pan 30 dni na odesłanie starej 2. Rabat 10e
W żadnym sklepie nie spotkałem się z taką obsługą i troską o klienta.
Czyli jak w końcu jest ? WNT tylko dla kont biznes, czy ta zmiana …Czyli jak w końcu jest ? WNT tylko dla kont biznes, czy ta zmiana dotyczy każdego ? Oczywiście zakładamy, że towar jest wysyłany z innego kraju.
WNT tylko biznes. Kraj dostawy zawsze był istotny np zamówienia DE i wysyłka DE był VAT 23 natomiast zamówienia DE i wysyłka z innego kraju VAT 0. Teraz po zmianach prawdopodobnie wszystkie zamówienia wysyłane z zagranicy VAT 0 i WNT. Wysyłane z PL normalna FV bez WNT
550 Komentarzy
sortowanie:Potwierdzam, burdelu z VAT ciąg dalszy, do tej pory miałem tak, że płącąc netto przez P24 wysyłali zamówienia i albo dostawałem fakturę na 0%, albo 23% na kwotę netto=brutto, albo wstrzymywali wysyłkę i wmagali dopłacenia kwoty VAT. Było to o tyle dobre, że mogłem sobie kupić w netto albo zrezygnować (o luksusie w postaci info skąd będzie wysyłka na etapie zamówienia nawet już nie marzę). Ale teraz najlepszy cyrk - zamówione 30 szt. produktu. 22 szt. zostały wysłane z doliczonym VATem, a za pozostałe wymaga mi dopłaty. W efekcie nie mogę anulować zamówienia.
Oczywiście rozmowa z amebami z CS nie ma najmniejszego sensu. Odpowiedzi na maila także nie dochodzą bo mail mam na gmailu z aliasem a odpowiadam bez aliasu (na pierwsze konto z oryginalnym adresem nie da się zalogować, bo jakiś geniusz skopał migrację do Amazon Business i w efekcie nie mogę się zalogować).
Czekam na odpowiedź na kolejnego maila:
1) Dlaczego z mojej karty pobrano więcej niż zostało mi to przedstawione podczas zakupu. Jeżeli cena początkowa była niewłaściwa to powinni się skontaktować i zapytać czy chcę dopłacić brakującą kwotę czy może anulować zamówienie, a nie dysponować moimi środkami bez moje wiedzy i zgody. Przypuszczam że jest to złamanie zasad polityki visa/mastercard. Jak dla mnie to wygląda na ewidentne przywłaszczenie, te pieniądze mogłem potrzebować na coś innego.
2) Dlaczego ze względu na to iż jestem rezydentem innego kraju przyznano mi mniejszy rabat? Czy nie uważają ze taka praktyka jest formą dyskryminacji cenowej, zabronionej przez EU.
Na dole strony komisji europejskiej jest formularz gdzie można poprosić o poradę prawną ("Potrzebujesz pomocy lub porady?")
europa.eu/you…htm
ec.europa.eu/eu-…ers
Przedstawiłem moja sytuację i zapytałem się czy jest to "dyskryminacji cenowa". Może jak dostanę od nich pozytywną odp to amazon zmięknie (chodź raczej w to wątpię :(). Z drugiej strony może jak więcej osób zgłosi takie praktyki to chociaż napiszą pismo do amazon o ustosunkowanie się? (Edytowano)
Nasze zgłaszanie po 10x reklamacji nic nie daje bo to ich systemowe oszustwo i tak nas chcą golić na kasę. Dopiero ostre uderzenie w ich wizerunek mogłoby te „błędy” w systemie naprawić.
To samo co wszyscy tutaj, że przy ofercie było napisane że zawiera VAT więc powinni doliczyć tylko różnicę między stawką w obu krajach. Zobaczymy czy faktycznie dostanę zwrot i korektę.
Jeśli otrzymam to wkleję tu, jak to wygląda po. Przed (w mailu podsumowującym zamówienie) wyglądało tak:
IVA incluido = łącznie z VAT
Zgłaszałem kilkukrotnie skargi na AMZ i co ..... i nic. Te i wiele innych narzędzi tworzonych za duże pieniądze w UE działają tylko teoretycznie (btw np tysiące ściemnianych bzdurnych szkoleń za kasę EU - zamiast pieniądze dać na konkrety i twarde działania)
Prawnie nie znam instytucji która może coś zrobić z Amazonem (w sytuacji konsument-sprzedawca).Nie bez powodu AMZ zarejestrowany jest w Luxemburgu. :
Amazon EU S.à r.l. 38 avenue John F. Kennedy L-1855 Luxemburg USt-IDNr. PL5262907815
PRAWO WŁAŚCIWE
Niniejsze Warunki podlegają przepisom prawa Wielkiego Księstwa Luksemburga i będą interpretowane zgodnie z nimi (z wyłączeniem zawartych w nim norm kolizyjnych). Ponadto wyraźnie wyłączone jest stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów. Jeżeli jesteś konsumentem zamieszkałym na stałe na terytorium Unii Europejskiej, dodatkowo przysługuje Ci ochrona przyznana na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa Twojego zamieszkania. Wspólnie wyrażamy zgodę na poddanie się niewyłącznej jurysdykcji sądów właściwych dla miasta Luksemburg, co oznacza, że roszczeń z tytułu ochrony praw konsumenta w związku z niniejszymi Warunkami Korzystania z Serwisu możesz dochodzić w Luksemburgu lub w kraju UE będącym krajem Twojego zamieszkania. Komisja Europejska zapewnia elektroniczną platformę do rozstrzygania sporów, pod adresem: ec.europa.eu/con…dr/ [link zewnętrzny] . Amazon preferuje rozwiązywanie spraw bezpośrednio z klientem i tym samym nie bierze udziału w konsumenckich postępowaniach arbitrażowych. W celu zwrócenia naszej uwagi na określone kwestie skontaktuj się z nami .
amazon.de/-/p…000
tylko tutaj problem jest taki że dostajesz fakturę na zupełnie inne kwoty. No i jeszcze się okaże, czy się będą upominać o jakieś sprostowanie, bo kwota pobrana tą formą płatności jest z niemieckim Vatem
Mi napisali że fakturę poprawią; póki co czekam.
Kiedyś ludzie wybierali płatność przelewy24, płacili netto, vatu nie dopłącali na wezwanie, a faktura przychodziła albo na netto+ vat (strata Amazonu), albo netto magicznie stawało się brutto. Co jak co, ale tę kwestię Amazon połóżył po całości.
To kiepsko, ja za politykę zwrotów uwielbiam Amazon. Dzisiaj dojechała myjka do okien i wygląda na jakąś lewą, telefon i dwie propozycje:
1. Dzisiaj wysyłamy nowa, ma Pan 30 dni na odesłanie starej
2. Rabat 10e
W żadnym sklepie nie spotkałem się z taką obsługą i troską o klienta.
WNT tylko biznes. Kraj dostawy zawsze był istotny np zamówienia DE i wysyłka DE był VAT 23 natomiast zamówienia DE i wysyłka z innego kraju VAT 0.
Teraz po zmianach prawdopodobnie wszystkie zamówienia wysyłane z zagranicy VAT 0 i WNT. Wysyłane z PL normalna FV bez WNT