AliExpress - Sprzedawca żąda dopłaty

18
lip 19.
Złożyłem zamówienie na AliExpress. Otrzymałem od sprzedawcy następującą wiadomość:
Dear friend,apologize to inform you that your parcel has been returned for the specification,would you like to pay us more 1 USD and we will send you via a better courier,do you agree?
You could pay us here:(link)

Co radzicie w tym przypadku? Niby to tylko 1 USD, ale to jest po prostu moim zdaniem bardzo nieuczciwe zagranie ze strony Sprzedawcy. Nie po to filtrowałem wg cen, aby teraz jeszcze dopłacać. Dodatkowo nie wiem czy nie podejrzewać tego, że on w ogóle nic nie wyśle - nawet jakbym dopłacił. Zapłaciłem za przesyłkę AliExpress Standard Shipping, a on mi pisze coś o kurierze, którego nie chcę z uwagi na bardzo prawdopodobne problemy na granicy. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że użyłem przy zamówieniu kupon rabatowy, który w przypadku anulowania zamówienia (nawet przez Sprzedawcę) przepada bezpowrotnie.

Napisałem już do AliExpress i Sprzedawcy, ale raczej wątpię że sprawa zostanie rozwiązana pomyślnie.

Dla zainteresowanych, to ten sklep:
174091-wjBYx.jpgaliexpress.com/sto…2.5
Aktualizacje społecznościowe
18 Komentarzy
Raportuj do Aliexpres przez OpenDispute
bennyone19/07/2019 13:45

Raportuj do Aliexpres przez OpenDispute


Pisałem z obsługą na czacie, przesłałem im nawet zrzut wiadomości od tego Sprzedawcy. Obiecali, że napiszą do niego i postarają się wyjaśnić sprawę. Co do kuponu, to stwierdzili, że jeżeli dojdzie do anulowania zamówienia (nawet przez Sprzedawcę), to kupon przepada i nie ma możliwości ponownego wykorzystania przy kolejnym zamówieniu.
sodapro19/07/2019 13:49

Pisałem z obsługą na czacie, przesłałem im nawet zrzut wiadomości od tego S …Pisałem z obsługą na czacie, przesłałem im nawet zrzut wiadomości od tego Sprzedawcy. Obiecali, że napiszą do niego i postarają się wyjaśnić sprawę. Co do kuponu, to stwierdzili, że jeżeli dojdzie do anulowania zamówienia (nawet przez Sprzedawcę), to kupon przepada i nie ma możliwości ponownego wykorzystania przy kolejnym zamówieniu.


jesli zalezy ci na towarze doplac, ale ja bym olal.
bennyone19/07/2019 13:56

jesli zalezy ci na towarze doplac, ale ja bym olal.


Też bym olał, gdyby kupon 3/4 USD wrócił do mnie... Wszystko wskazuje na to, że będę stratny przez tego cwaniaka...
mi też tak kiedyś jeden pisał, stanowczo odpisałem że nie będę dopłacać i mają wysłać tak jak było zamówione.
kupiłem wtedy drona mjx bugs B5W wartego 100U$ za 50$ + kupon Ali 50$ na dzień singla 11.11.2018.
Chińczyk wysłał
Edytowane przez: "Pepper265" lip 19.
Pepper26519/07/2019 22:28

mi też tak kiedyś jeden pisał, stanowczo odpisałem że nie będę dopłacać i m …mi też tak kiedyś jeden pisał, stanowczo odpisałem że nie będę dopłacać i mają wysłać tak jak było zamówione.kupiłem wtedy drona mjx bugs B5W wartego 100U$ za 50$ + kupon Ali 50$ na dzień singla 11.11.2018. Chińczyk wysłał


Też mnie kiedyś chińczyk pytał, czy chcę dopłacić, ale przed wysyłką. Oczywiście się nie zgodziłem, a towar dotarł bez problemu
Chiński sprzedawca wie ze stracisz kupon, wiec sępi.
Rezygnowałbym niech się udławi.
ale w czym problem? sprzedawca pyta czy chcesz doplacic za lepsza dostawe, a nie ze musisz doplacic, bo nie wysle..

piszesz ze nie chcesz lepszego dostawcy i prosze wyslac jak bylo. po co w to angazowac od razu ali i biec z donosem..
Ali ma prostą zasadę działania. Płacisz cenę jaką oferuje sprzedawca, czekasz na produkt. Jak dotrze to potwierdzasz i sprzedawca dostaje pieniądze. Jeżeli coś kombinuje tak jak w Twoim przypadku po prostu zlej tą wiadomość, poczekaj na wysyłkę. Jak nie wyśle to dostaniesz zwrot, jak nie dotrze i otworzysz spór to też dostaniesz zwrot. Jak nie masz żadnej kiepskiej historii kupna na Ali to zawsze spór rozstrzygną na Twoją korzyść. Znając cwaniackie zagrania niektórych sprzedawców to dopłacisz to $1, a i tak wyśle tym samym przewoźnikiem.
leeloo20/07/2019 10:45

ale w czym problem? sprzedawca pyta czy chcesz doplacic za lepsza dostawe, …ale w czym problem? sprzedawca pyta czy chcesz doplacic za lepsza dostawe, a nie ze musisz doplacic, bo nie wysle..piszesz ze nie chcesz lepszego dostawcy i prosze wyslac jak bylo. po co w to angazowac od razu ali i biec z donosem..


Właśnie, ale w czym problem, bo nie rozumiem? Czy to ja robię coś nie tak, czy Sprzedawca próbuje ode mnie wyłudzić dopłatę. Idziesz do sklepu, bierzesz produkt z półki, idziesz do kasy, a tam oświadczają Ci, że jak nie dopłacisz do ceny z metki, to nie sprzedadzą Tobie towaru? To jak Ty robisz, to Twoja sprawa - nie wnikam. Możesz się na to godzić, ja nie zamierzam...

Poza tym jesteś w błędzie, bo on właśnie nie chce mi wysłać, jeżeli nie dopłacę.

Dziś otrzymałem następującą wiadomość:
dear if you can not accept it please kindly cancel the order with the reason others waiting for your reply

Donos?! Buahahaha Lepiej dać się rolować, prawda?

Kabariusz20/07/2019 12:26

Ali ma prostą zasadę działania. Płacisz cenę jaką oferuje sprzedawca, czeka …Ali ma prostą zasadę działania. Płacisz cenę jaką oferuje sprzedawca, czekasz na produkt. Jak dotrze to potwierdzasz i sprzedawca dostaje pieniądze. Jeżeli coś kombinuje tak jak w Twoim przypadku po prostu zlej tą wiadomość, poczekaj na wysyłkę. Jak nie wyśle to dostaniesz zwrot, jak nie dotrze i otworzysz spór to też dostaniesz zwrot. Jak nie masz żadnej kiepskiej historii kupna na Ali to zawsze spór rozstrzygną na Twoją korzyść. Znając cwaniackie zagrania niektórych sprzedawców to dopłacisz to $1, a i tak wyśle tym samym przewoźnikiem.


On w ogóle widzi, że wykorzystałem kupon? Chyba nie... Olał bym to, ale tracę kupon, którego już nie odzyskam...
sodapro20/07/2019 12:56

Właśnie, ale w czym problem, bo nie rozumiem? Czy to ja robię coś nie tak, …Właśnie, ale w czym problem, bo nie rozumiem? Czy to ja robię coś nie tak, czy Sprzedawca próbuje ode mnie wyłudzić dopłatę. Idziesz do sklepu, bierzesz produkt z półki, idziesz do kasy, a tam oświadczają Ci, że jak nie dopłacisz do ceny z metki, to nie sprzedadzą Tobie towaru? To jak Ty robisz, to Twoja sprawa - nie wnikam. Możesz się na to godzić, ja nie zamierzam...Poza tym jesteś w błędzie, bo on właśnie nie chce mi wysłać, jeżeli nie dopłacę. Dziś otrzymałem następującą wiadomość: dear if you can not accept it please kindly cancel the order with the reason others waiting for your replyDonos?! Buahahaha Lepiej dać się rolować, prawda?On w ogóle widzi, że wykorzystałem kupon? Chyba nie... Olał bym to, ale tracę kupon, którego już nie odzyskam...


To jest kupon sprzedawcy czy kupon AliExpress?
Kabariusz20/07/2019 12:57

To jest kupon sprzedawcy czy kupon AliExpress?


Niestety, AliExpress 3/4 USD - non-refundable...
Edytowane przez: "sodapro" lip 20.
Moim zdaniem najlepiej będzie poczekać i zobaczyć czy sprzedawca normalnie wyśle towar. Póki co nie anuluj bo nie dostaniesz zwrotu kuponu na 100%. Jeżeli sprzedawca nie wyśle lub przedmiot nie dotrze przed upływem czasu ochrony to otwórz spór i jednocześnie napisz do supportu AliExpress. Jakiś czas temu dostałem zwrot kuponu w związku z anulowaniem zamówienia przez sprzedającego. Oczywiście pisałem właśnie na support bo bez tego się nie obejdzie.
sodapro20/07/2019 12:56

Właśnie, ale w czym problem, bo nie rozumiem? Czy to ja robię coś nie tak, …Właśnie, ale w czym problem, bo nie rozumiem? Czy to ja robię coś nie tak, czy Sprzedawca próbuje ode mnie wyłudzić dopłatę. Idziesz do sklepu, bierzesz produkt z półki, idziesz do kasy, a tam oświadczają Ci, że jak nie dopłacisz do ceny z metki, to nie sprzedadzą Tobie towaru? To jak Ty robisz, to Twoja sprawa - nie wnikam. Możesz się na to godzić, ja nie zamierzam...Poza tym jesteś w błędzie, bo on właśnie nie chce mi wysłać, jeżeli nie dopłacę. Dziś otrzymałem następującą wiadomość: dear if you can not accept it please kindly cancel the order with the reason others waiting for your replyDonos?! Buahahaha Lepiej dać się rolować, prawda?On w ogóle widzi, że wykorzystałem kupon? Chyba nie... Olał bym to, ale tracę kupon, którego już nie odzyskam...


a jednak nie rozumiesz. wiadomosc dostales dzis i wcale nie pisze ze nie wysle, tylko prosi o cancel z twojej strony, a wczesniej tylko pytal czy doplacisz. trzeba bylo napisac ze nie doplacisz i maja wyslac, a nie biegac ze oszukujo

i jak nie bedzie chcial wyslac, to dopiero wtedy piszesz do ali albo rezygnujesz. juz pomijam czy doplata 1$ do towaru jest w ogole warta dyskusji, doplata albo caly ten towar pewnie za pare dolcow.
leeloo20/07/2019 13:17

a jednak nie rozumiesz. wiadomosc dostales dzis i wcale nie pisze ze nie …a jednak nie rozumiesz. wiadomosc dostales dzis i wcale nie pisze ze nie wysle, tylko prosi o cancel z twojej strony, a wczesniej tylko pytal czy doplacisz. trzeba bylo napisac ze nie doplacisz i maja wyslac, a nie biegac ze oszukujoi jak nie bedzie chcial wyslac, to dopiero wtedy piszesz do ali albo rezygnujesz. juz pomijam czy doplata 1$ do towaru jest w ogole warta dyskusji, doplata albo caly ten towar pewnie za pare dolcow.


Nie, to Ty czegoś nie rozumiesz. Doskonale wiem co do mnie napisał. Wiążę się to jednoznaczenie z tym iż odmawia realizacji zamówienia. Żądą ode mnie dopłaty (prawdopodobnie za taką samą przesyłkę - kłamie, że inną) albo abym anulował zamówienie z własnej woli. Obsługa AliExpress napisała mi, abym tego nie robił. Jeżeli on nie wyśle zamówienia, to mimo wszystko przywrócą mi ponoć kupon - tak mnie zapewniali.

Nie mów mi co mam robić, skoro nie wiesz co faktycznie uczyniłem do tej pory - tak się składa, że przed tą dzisiejszą wiadomością napisałem do niego, że ma wysłać tą metodą, którą wybrałem i opłaciłem - AliExpress Standard Shipping.

Kwota nie jest tu istotna, ważne są zasady, ale Ty i tak tego nie rozumiesz... Z resztą co Tobie do tego, czy to 1$, 10$ czy 100$? Chcesz mi przelać 1$ na pokrycie?
Edytowane przez: "sodapro" lip 20.
Wskaz punkt gdzie jednoznacznie napisal ze nie wysle. Napisal tak? Nie napisal, tylko albo sie pomylil w cenie albo probuje naciagnac. I zrobiles dokladnie to co napisalem wczesniej.
leeloo20/07/2019 14:17

Wskaz punkt gdzie jednoznacznie napisal ze nie wysle. Napisal tak? Nie …Wskaz punkt gdzie jednoznacznie napisal ze nie wysle. Napisal tak? Nie napisal, tylko albo sie pomylil w cenie albo probuje naciagnac. I zrobiles dokladnie to co napisalem wczesniej.


Wskaż gdzie napisał, że wyśle. Jakie to ma dla mnie znaczenie czy pomylił się w cenie czy nie? Zamówione, opłacone, powinno być wysłane, nie czas na jakieś utarczki, szturchanie etc. Może jeszcze niech zapyta czy wiem co zamówiłem, w jakim kolorze i niech 10 razy zweryfikuje adres, a to wszystko tylko i wyłącznie dla mojego dobra. Zwykły cwaniak i tyle - taki nie wyśle nigdy!

Polecam zobaczyć jego feedback.
Edytowane przez: "sodapro" lip 20.
Stało się. Myślałem, że wszystko jest już na dobrej drodze i obsługa AliExpress skutecznie interweniowała w mojej sprawie. Niestety, ale okazało się jednak inaczej... Chińczyk dalej sobie kpi i drwi podając fikcyjny numer śledzenia przesyłki, która rzekomo została dziś do mnie doręczona, do miejscowości Piwniczna-Zdrój, pod Warszawą w województwie mazowieckim - tak, tak, otóż to... No cóż, w sumie mogłem się tego spodziewać...

Spór mogę otworzyć dopiero 4 sierpnia. Najgorsze jest to, że straciłem dużo czasu na te zabawy. Każdego dnia śledziłem tracking i w momencie gdy zobaczyłem WER Warszawa, to jeszcze bardziej utwierdziło mnie to w przekonaniu iż doręczenie to kwestia tylko raptem kilku/kilkunastu dni. Dziś sprawdzam tracking i załamka. Najgorsze jest to, że bezpowrotnie straciłem kupon 3/4 USD.

Obsługa na czacie AliExpress, to jakaś żenada. Przeprowadzone przeszło cztery rozmowy, do tej pory nie przyniosły żadnego efektu.
Edytowane przez: "sodapro" sie 1.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst

    Dyskusje