Aktualizacja zasad podbijania okazji

189
Zaktualizowano maj 13. 2021 (Opublikowano maj 6. 2021)maj 13. 2021
Chcemy Was poinformować o zmianach, które wprowadzamy odnośnie podbijania okazji na platformie.


Dlaczego chcemy poprawić zasady podbijania?

Obecne zasady mogły budzić wątpliwości i powodować negatywne reakcje społeczności ze względu na:
  • brak jasnych wytycznych dla społeczności,
  • indywidualne rozpatrywanie o podbiciu przez osoby z naszego zespołu,
  • zbyt duże ilości powiadomień o tej samej okazji w krótkim czasie,
  • temp. nieadekwatną do okazji (okazja wznawiana i podbijana kilkukrotnie w ciągu 2 miesięcy).
Powstały także publikacje z prośbą o jasne zasady w kwestii podbić -> pepper.pl/fee…308

Otrzymywaliśmy również komentarze tego typu: “No to fajnie, że pracujecie na zmianą tego, bo niektórzy z tego podbijania zrobili sobie sposób na średnią okazji. Takie podbijanie skutecznie zniechęca innych przed wrzucaniem nowych wstawek, bo nie mają szansy się przebić z uwagi na podbijane wstawki, które są już gorące. Zrozumiałe jest podbicie wstawki sprzed miesiąca, czy dwóch jeśli wróciła promocyjna cena. Nie powinno być mowy o podbijaniu wstawek, które precyzują w opisie, kiedy jest promo, a później są i tak podbijane, bo pierwszy lub ostatni dzień promocji.Tutaj mamy niestety do czynienia z nadużyciem”.


Zaktualizowane i jasne zasady podbijania

Przy opracowaniu nowych zasad postawiliśmy sobie za główny cel opracowanie prostych i jednoznacznych zasad, a samo podbicie sprowadzić do użycia tylko podczas istotnych zmian oraz ponownej dostępności.

W efekcie powstały 3 sytuacje, w których można poprosić o podbicie okazji:

  • Podbicie w nowych i gorących – spadek ceny o min. 5%, temp. min. 150°. Zmiana ceny na atrakcyjniejszą to powód do traktowania okazji jako nową i umożliwienia podbicia w tej sekcji. Min. 150° z tego względu, że poprzednia okazja może nie trafiła do gorących, bo cena była odrobinę za wysoka, ale nie na tyle niska, aby zebrać minusy. Jeżeli okazja trafiła już do gorących okazji (min. 200°) to podbijemy ją zarówno w nowych jak i gorących. Obniżka 5% to obiektywnie dużo jako dodatkowy rabat do tego co już i tak zostało przecenione i jest pogłębieniem obecnej promocji.

  • Podbicie w gorących (okazja wygasła i została ponownie wznowiona) – min. 300°, w okresie do 7 dni od zakończenia, jednorazowo dla okazji. W tym przypadku poza dostępnością nie mamy żadnej zmiany, więc nie ma powodu żeby podbijać taką okazję w sekcji nowych. Min. 300° żeby mieć pewność, że użytkownicy są zainteresowani taką okazją. Okres do 7 dni i jednorazowe podbicie żeby unikać kilkukrotnego podbijania tej samej okazji w krótkim okresie i spamować co chwilę powiadomieniami.

  • Podbicie w gorących (zmiana w trwającej okazji: aktualizacja przykładów, nowy kod, dodana darmowa dostawa) – min. 400°, min. 7 dni po publikacji, jednorazowo dla okazji. Czasami w okazji zmienia się niewiele, ale może to być na tyle atrakcyjny dodatek do już istniejącej okazji, aby poinformować o tym naszych użytkowników.

Mamy nadzieję, że takie zasady będą jasne dla użytkowników i unikniemy błędnych opinii o stronniczości względem niektórych użytkowników, czy ich okazji. Oczywiście może być sytuacja, gdzie członek naszego zespołu będzie musiał podjąć indywidualną decyzję, ale w większości przypadków takie zasady będą miały zastosowanie.

W ramach uzupełnienia zmian zdecydowaliśmy się skrócić czas, w którym użytkownicy mogą modyfikować okazję do 30 dni:

Zduplikowane wątki zostaną usunięte jeśli zostały opublikowane ponownie w ciągu 30 dni (nie obowiązuje tylko w przypadku okazji, które od samego początku mają dłuższy niż 30 dni okres obowiązywania). Dublem nie jest nowa okazja, gdy w momencie jej dodania, identyczna publikacja ma status zakończono lub nie została jeszcze opublikowana. W przypadku zmiany ceny w ciągu 7 dni od oryginalnej publikacji, dodanie nowej okazji (różniącej się jedynie ceną) zostanie potraktowane jako dubel.

Podyktowane to jest głównie opiniami o tym, że okazja opublikowana np. 1,5 miesiąca temu może posiadać wysoką temp. w momencie wznowienia i podbicia. W przypadku tak długiego okresu wiele może się zmienić, a sama okazja nie być już atrakcyjna jak w momencie pierwotnej publikacji.



W jaki sposób poprosić o podbicie?

W tej kwestii nic się nie zmieniło. Wystarczy w komentarzu pod okazją zawołać @Pepper z prośbą o podbicie (upewnij się, że okazja spełnia powyższe warunki). Tylko w taki sposób masz pewność, że wiadomość dotrze do całego naszego zespołu.

Czy mogę wznowić okazję nie korzystając z podbicia?


Tak, jeśli okazja nie spełnia warunków do podbicia wciąż możesz ją wznowić. Jeżeli jednak uważasz, że pomimo upływu czasu to wciąż świetna okazja warto ją dodać jako nową powiadamiając tym samym zainteresowanych użytkowników.

Znalazłem świetny przykład do istniejącej okazji, ale po jego dodaniu nie kwalifikuje się do podbicia. Co zrobić?

Jeżeli cena produktu jest bardzo dobra to warto go dodać jako oddzielną okazję, nie będzie to dubel zbiorczej okazji, a zainteresowani użytkownicy, którzy polują na ten konkretny produkt otrzymają powiadomienie.

Brak podbicia w momencie rozpoczęcia lub zakończenia okazji. Co zrobić żeby nie przegapić okazji?

Nie mamy obecnie rozwiązania, które umożliwiłoby powiadomienie w momencie rozpoczęcia bądź przed zakończeniem okazji. Pośrednim rozwiązaniem w takim przypadku może być dodawanie takich okazji do ulubionych i sprawdzanie ich w ramach rutynowego przeglądania Peppera.
Aktualizacje społecznościowe
Oficjalne komunikaty
Dyskusje

189 Komentarzy