Pomoc przy zwrocie paczki do Chin - zamówienie od pośrednika

kwi 22. 2021
Cześć wszystkim, postanowiłam poszukać pomocy po różnych forach.
Sprawa jest taka, że moja mama dała się mocno naciąć na zakupy w jakimś sklepie o nazwie Bombardina.pl, która okazała się być pośrednikiem aliexpress. Kupiła kurtkę przeciwdeszczową która kosztowała około 190 zł, a na aliexpress kosztuje połowę ceny, o czym ani ja, ani ona nie wiedziałyśmy, bo na Ali nie kupujemy. Mama nie czytała regulaminu przed zakupami, dała mi jedynie telefon żebym jej kupiła. Nic nie wzbudzało moich podejrzeń do czasu, kiedy dziś otrzymałam SMS z numerem śledzenia, gdzie widnieje kraj nadawcy Chiny. Sklep bombardina każe klientowi zwracać samodzielnie do chińskiego nadawcy. Nie wiem czy to w ogóle będzie się nam opłacać.
Może ktoś poradzi, co robić w tej sytuacji? Wysyłać na własny koszt paczkę do Chin? Czy może próbować jakichś innych sposobów, np. prawnych? Sklep z pewnością nie da mi numeru zamówienia z ali stąd nie otworzę normalnie sporu o zwrot pieniędzy.
Piszę posta, bo znajdowałam głównie odpowiedzi na temat bezpośrednich zakupów na aliexpress, nie zaś zakupów na ali przez pośrednika.
Aktualizacje społecznościowe

19 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Krzychu127
    Krzychu127
    Zostawić kurtkę jako nauczkę na przyszłość by czytać wszystko co piszą na stronach, Nawet na allegro sa oferty pośredników co zamawiają towar klientowi z Chin. Strata 90zł nie jest duża i pozwoli dac nauczkę na przyszłość by patrzeć co i gdzie się kupuje.
  2. Awatar użytkownika Chucky
    Chucky
    6925641-Y2Z6c.jpgCiekawe czy wogole coś dostaniesz
  3. Awatar użytkownika erutere
    erutere
    Mowca22/04/2021 07:27

    Zadzwoń do uokik, tam uzyskasz pewniejsze informacje niż tu. Z czego się or …Zadzwoń do uokik, tam uzyskasz pewniejsze informacje niż tu. Z czego się orientuje to kopanie się z takimi pośrednikami bywa trudne. Tym bardziej, że towar idzie bezpośrednio na mamy adres. Poczytaj dokładnie regulamin sklepu i czy też jest wzmianka skąd wysyłają towar. Nie raz było już, że ktoś zamówił towar na Allegro, po czym okazało się, że musi zapłacić VAT bo paczka szła z Chin. Sklep w tej sytuacji rozkłada ręce i się wypina na kupującego.



    Wszystko jest w regulaminie, to że są pośrednikiem, należności celne/skarbowe po stronie odbiorcy, zwroty do sprzedawcy w chinach i lista adresów+kontakt.
    W skrócie: nic nie zrobisz. Dropshipping nie jest zakazany. Takich jarmarków z wypompowanymi zasięgami w social media pełno.

    Ew. dołożyć do interesu kolejne ~50zł, odesłac do chin poczta-polska.pl/pac…es/
    i odprawiać zdrowaśki licząc na to, że a) chińczyk odbierze przesyłke b) zwróci pośrednikowi kase c) pośrednik tobie zwróci i nie zamknie sklepu przez ten okres bo np. będzie już spalony i trzeba będzie postawić coś od zera (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika Mowca
    Mowca
    Zadzwoń do uokik, tam uzyskasz pewniejsze informacje niż tu. Z czego się orientuje to kopanie się z takimi pośrednikami bywa trudne. Tym bardziej, że towar idzie bezpośrednio na mamy adres. Poczytaj dokładnie regulamin sklepu i czy też jest wzmianka skąd wysyłają towar. Nie raz było już, że ktoś zamówił towar na Allegro, po czym okazało się, że musi zapłacić VAT bo paczka szła z Chin. Sklep w tej sytuacji rozkłada ręce i się wypina na kupującego.
  5. Awatar użytkownika adam.piotr
    adam.piotr
    Nie możesz jej po prostu nie odebrać? Wroci do nadawcy imasz podkładkę w trackingu.
  6. Awatar użytkownika Michal_Oxywie
    Michal_Oxywie
    A może ich postraszyć chociaż tym, że na beszczela kopiują zdjęcia z ali i ludzi komentujących. Ciekawe jak się do tego by odnieśli.
  7. Awatar użytkownika Tomasz_Hormanski
    Tomasz_Hormanski
    Zgłosiłem sprawę do fundacji zajmującej się pomocą konsumentom. Myślę, że generalnie sprawę trzeba nagłośnić i ustrzec ludzi przed tymi oszustami. Nie zapłaciłem i nie odbieram przesyłki. Dam znać jaki będzie finał tej sprawy
  8. Awatar użytkownika Krzychu127
    Krzychu127
    Tomasz_Hormanski07/10/2021 17:20

    Zgłosiłem sprawę do fundacji zajmującej się pomocą konsumentom. Myślę, że g …Zgłosiłem sprawę do fundacji zajmującej się pomocą konsumentom. Myślę, że generalnie sprawę trzeba nagłośnić i ustrzec ludzi przed tymi oszustami. Nie zapłaciłem i nie odbieram przesyłki. Dam znać jaki będzie finał tej sprawy


    Nic im nie zrobisz bo zobacz sam co mają napisane w opcjach dostawy. Tam masz opisane, ze przesyłka z Chin i tyle.:

    Dostawa i wysyłka
    • Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientek i klientów przy każdym zakupie dostawa jest zawsze DARMOWA niezależnie od wartości zamówienia!
    • Paczki dostarczane są Pocztą Polską lub firmą kurierską Pocztex.
    • Oferujemy możliwość wymiany wadliwego towaru na nowy, aż do 30 dni po jego otrzymaniu.
    • Większość zamówień dociera w około 15 dni roboczych od momentu zamówienia. Czasami z powodu opóźnień u przewoźnika, dostawa może się wydłużyć do sześćdziesięciu dni roboczych.
    • Jeżeli nie otrzymasz swojego zamówienia przez sześćdziesiąt dni od momentu złożenia zamówienia, zorganizujemy Ci wysyłkę produktu ponownie, na nasz koszt.
    • Przesyłki są nadawane z magazynów sprzedawców, którzy swoją siedzibę mają poza Unią Europejską. Bombardina występuje w roli pośrednika między sprzedającym, a kupującym w ramach modelu dropshipping.
    • Z uwagi na sytuację panującą na świecie (COVID-19) czas dostawy może się nieco wydłużyć.
  9. Awatar użytkownika Tomasz_Hormanski
    Tomasz_Hormanski
    Zobaczymy. Nikt nie może Cię zmusić do przyjęcia towaru.
    Taką wykładnię dostałem od rzecznika praw konsumenta:
    Czy konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość przed otrzymaniem towaru?
    Interpretacja przepisów Dyrektywy 2011/83/UE zakłada, że konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość przed otrzymaniem zamówionego towaru. Oznacza to, że konsument może przekazać przedsiębiorcy oświadczenie odstąpienia od umowy, jeszcze przed wejściem w fizyczne posiadanie zakupionej rzeczy.
    Tak czy inaczej nie odpuszczę - dla zasady
  10. Awatar użytkownika eman_mac
    eman_mac
    Witam, jak zakonczyła sie sprawa?
  11. Awatar użytkownika Ewelina_Brudzisz
    Ewelina_Brudzisz
    Nie polecam nikomu kupować w tym sklepie, ponieważ wszystko jest wysyłane z Chin i w razie zwrotu, samemu trzeba do Chin odesłać. Obecnie cena odesłania niewielkiej paczki na Poczcie Polskiej to 89zł. Firma zasłania się tym, że taki mają regulamin, mimo że siedziba firmy mieści się w Lublinie. Nie da się uzyskać pieniędzy na nietrafione produkty.
  12. Awatar użytkownika eter
    eter
    Polak mądry po szkodzie niestety ... Spróbuj jak piszą wyżej do UOKiK napisać/przejść się do miejskiego rzecznika konsumenta (jak masz w pobliżu gdzieś) ale podejrzewam że niewiele to da.
    Nauczka na przyszłość - czytać regulamin (na "szczęście" to nie 2k za termomixa).
  13. Awatar użytkownika Krzychu127
    Krzychu127
    eter31/05/2022 17:27

    Polak mądry po szkodzie niestety ... Spróbuj jak piszą wyżej do UOKiK nap …Polak mądry po szkodzie niestety ... Spróbuj jak piszą wyżej do UOKiK napisać/przejść się do miejskiego rzecznika konsumenta (jak masz w pobliżu gdzieś) ale podejrzewam że niewiele to da.Nauczka na przyszłość - czytać regulamin (na "szczęście" to nie 2k za termomixa).


    Po to chinole zakładają spółki i wysyłają drożej z Chin by obejść nasze prawo do zwrotu. Tak nikt im nie będzie reklamował bo koszt odsylki jest zabójczy. Po prostu trzeba uważać i czytać co piszą o wysyłce.
  14. Awatar użytkownika eter
    eter
    Krzychu12731/05/2022 20:08

    Po to chinole zakładają spółki i wysyłają drożej z Chin by obejść nasze pra …Po to chinole zakładają spółki i wysyłają drożej z Chin by obejść nasze prawo do zwrotu. Tak nikt im nie będzie reklamował bo koszt odsylki jest zabójczy. Po prostu trzeba uważać i czytać co piszą o wysyłce.


    Z jednej strony tak... z drugiej jak kupujący w takich będą mieli "wywalone" to prawo się nie uszczelni i kolejni naśladowcy będą powstawiać i łapać kolejnych naiwnych... Szkoda że w szkole nie ma jakiegoś przedmiotu (nawet tą godzinę lekcyjną na 2 tygodnie jak bezpiecznie kupować w sieci) bo lepiej wydać na [cenzura].
  15. Awatar użytkownika RafK73
    RafK73
    Jesteśmy przyzwyczajonado kupowania odzieży w ten sposób, ponieważ jest to dla nas wygodne i łatwe wprzypadku potrzeby zwrotu. Ku przestrodze dla tych co nie czytają regulaminusklepów internetowych przed dokonaniem zakupu – w moim przypadku był to sklepotakupl który to okazał się również być jedynie Pośrednikiem i w myśl regulaminu– „Pośrednik nie przyjmuje zwrotów Towarów ani nie pośredniczy w tym zakresie”.
  16. Awatar użytkownika makm
    makm
    Też się naciołem na ten sklep, na moje szczęście pomylili rozmiar bluzy, przez co mogłem skorzystać z usługi chargeback.
  17. Awatar użytkownika wowwow2
    wowwow2
    Uważajcie na ten sklep, teraz działają pod nazwą KLENTI
  18. Awatar użytkownika Test1_Sgrouples
    Test1_Sgrouples
    Ostrzegam również przed sklepem diabolique com pl - słabe produkty i zwrot jedynie do Chin (pewnie bezsensowny bo kto wierzy w zwrot pieniędzy)
  19. Awatar użytkownika ukasz_eR
    ukasz_eR
    Kolejny sklep to miziu. Żona chciała odesłać towar a tu się okazuje że wysyłka do Chin...
Awatar użytkownika