Zwroty Amazon.de płatne?

sie 10. 2021
Coś tam zwracam, w zasadzie jeszcze się zastanawiam, ale ze względu na to, że system DHL mieli dość długo i trzeba zaczekać aż system rozpozna zlecenie, to na wszelki wypadek zainicjowałem proces zwrotu, bo zbliża się termin. No i niespodzianka. Niby zaznaczona bezpłatna przesyłka DHL, ale i dopisek, że koszty paczki mogą być odliczone od kwoty zwrotu. No i odliczyli. 13 euro, czyli prawie 60 zł. Wszyscy tak mają? Może zależy to od ilości paczek zwrotnych do Amazona w ostatnim czasie? Mnie się to jakoś skumulowało w ostatnich kilku tygodniach. Ale mimo wszystko nie są to ilości ogromne - 3 razy z tym obecnym (raz nowy nieodpakowany nawet przedmiot, drugi Warehouse, no i teraz ewentualnie Warehouse). Suma dość duża, więc mają z czego odliczyć, ale wyobrażam sobie, że odsyłam coś poniżej 60 zł. P.S
"Jeśli zwrot nie jest spowodowany naszym błędem, szacowane koszty przesyłki zwrotnej zostaną wyświetlone w podsumowaniu jako opłaty lub potrącenia że zwrotu pieniędzy". Brzmi jak wprowadzenie płatnych zwrotów. Dla jasności w formularzu zaznaczyłem "nie chce podawać powodu zwrotu" i zawsze to działało; powodu zresztą podawać nie muszę, bo to nie zwrot gwarancyjny, ale zwykły zwrot w okresie 30 dni.
Aktualizacje społecznościowe

20 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Alehandro
    Alehandro
    Właśnie dzisiaj odsyłałem na amazon.de - i jest tak jak kolega Rooooobeeeert napisał.
    Zwrot między 14-30 dni - przy niektóych powodach był płatny, ale oferowali zwrot kosztów wysłki do ~6,05Euro.
    Natomiast jak zmieniłem powód na "nieodpowiednia jakość" to wtedy etykietę generuje od razu i bezpłatnie - także rozwiązanie niewątpliwie wygodniejsze
  2. Awatar użytkownika Rooooobeeeert
    Rooooobeeeert
    Takie cos jest od dawna, tak naprawde bezpłatny zwrot jest do 14 dni niezależnie od powodu. Później zależy sporo od wybranej przyczyny zwrotu, jeśli podasz po prostu "produkt nie podoba mi się" zbliżając się do 30 dni od daty zakupu (sam wspomniałeś "zainicjowałem proces zwrotu, bo zbliża się termin") to mogą cie za to skasować. Najlepiej wybrać wtedy powód "nieodpowiednia jakość produktu" lub coś podobnego co wskazywałoby na błąd po ich stronie, wtedy zwrot jest nadal darmowy.
  3. Awatar użytkownika Dejwoo
    Dejwoo
    Miałem niestety ostatnio podobnie na niemieckim amazonie. Miałem dwie opcje zwrotu: dają etykiete i nic nie płacę kurierowi ale potrącają z kasy do zwrotu albo płacę sam za przesyłkę.
  4. Awatar użytkownika Hary_Giewont
    Hary_Giewont
    niestety golą za wysyłkę zwrotną z zagranicznych amazonów
  5. Awatar użytkownika Joey
    Joey
    Pierwsze słyszę o płatnym zwrocie - owszem odsyłając coś zakupionego na amazon de pocztą musiałem ponieść koszt odesłania ale był on zwracany ryczałtem przy zwrocie za odsyłany przedmiot. Teraz kupując na amazon pl generowałem etykietę z systemu, odnosiłem paczkę do żabki i po max tygodniu kasa wracała na konto.
    Jeżeli odliczyli kasę proponuje skontaktować się z supportem - podaje się swój numer telefonu i natychmiast ktoś oddzwania - oni działają wzorowo - wszystkiego można się od nich dowiedzieć i załatwić.
  6. Awatar użytkownika HondaVtec
    HondaVtec
    Rooooobeeeert11/08/2021 09:45

    Takie cos jest od dawna, tak naprawde bezpłatny zwrot jest do 14 dni …Takie cos jest od dawna, tak naprawde bezpłatny zwrot jest do 14 dni niezależnie od powodu. Później zależy sporo od wybranej przyczyny zwrotu, jeśli podasz po prostu "produkt nie podoba mi się" zbliżając się do 30 dni od daty zakupu (sam wspomniałeś "zainicjowałem proces zwrotu, bo zbliża się termin") to mogą cie za to skasować. Najlepiej wybrać wtedy powód "nieodpowiednia jakość produktu" lub coś podobnego co wskazywałoby na błąd po ich stronie, wtedy zwrot jest nadal darmowy.


    Potwierdzam, że zależy to od powodu zwrotu.
  7. Awatar użytkownika pawel1615
    pawel1615
    Nadal zwrot do 14 dni jest darmowy?
    Awatar użytkownika henry89
    henry89
    I jak Pawle, znasz odpowiedź?
  8. Awatar użytkownika w2bb
    w2bb
    Jakby kogoś interesowało to anulowałem zamówienie z DE, które potencjalnie miało mi przyjść w ten sam dzień. Jako powód podałem "znaleziono tańszą ofertę". Zwrot na revoluta dostałem w niecałe 5m. Pełna kwota, ale możliwe że jeszcze nie zdążyli wysłać...
  9. Awatar użytkownika Umi
    Umi
    Pytanie koledzy-w jaki sposob odsylaliscie przedmioty jesli amazob generuje tylko kod kreskowy a na stronie sprzedawcy jest podany numer skrytki na filie pocztowej. Mam placic sam za dhl i wpisywac nr skrytki? Kurierzy w ogole dostarczaja do skrytek?

    Czy szliscie z kodem kreskowym nie wiem do żabki i...samo sie odsylalo. To sam kod a nie etykieta zwrotu
    Awatar użytkownika Deltakron
    Deltakron
    @Umi

    U mnie Inmedio to obsługuje. Dawałem do zeskanowania kod na smartfonie i już obsluga punktu dalej ogarniała drukowanie etykiety etc.

    To nie działa w zabkach. Masz tam link do punktow jakie u Ciebie to ogarną. Ale samo w sobie działa jak etykieta, czyli nic więcej nie potrzebujesz, dzieje się samo. (Edytowano)
  10. Awatar użytkownika kinder112
    kinder112
    Odesłalem paczkę do amazon.it tak jak prosili swoim kurierem (powiedzieli że swoich już nie dają) z przyklejoną ich labelką obok, a teraz mi wkręcają "As you returned this item using your own label, we are unable to issue a refund. We suggest you contact the carrier you used to start an investigation, submit a complaint or request other possible options available." Jakieś pomysły gdzie to można eskalować? Na paczce mam status że doręczono do ich magazynu
    Awatar użytkownika realDonalTrump
    realDonalTrump
    i jak
Awatar użytkownika