Zakupy z AliExpress od zawieszonego konta

lut 6. 2023
Zamówiłem jakiś czas temu zakupy od jednego z użytkowników tego portalu, dostawa z Europy - deklarowany czas ok. 7-14 dni. Po zapłaceniu (niestety BLIK) kilka dni później okazało się, że sprzedawca został zawieszony, a jego oferta zlikwidowana. Mimo to zakup wciąż figurował w sekcji „do wysłania” - złożyłem więc wniosek o anulowanie zakupu i dostałem informację, że otrzymam rezultat do 48 godzin. Więc wszedłem w zamówienia po 2 dniach, licząc że otrzymam zwrot, a tu okazuje się, że sprzedawca zmienił status przesyłki na „wysłane”, lecz nie ma żadnych informacji o trackingu, czyli że paczka de facto nie została wysłana. Więc nie otrzymałem zwrotu, gdyż ta wola należy do sprzedawcy. Lecz jakim cudem sklep mógł złożyć mój zakup do wysyłki, skoro został zablokowany, a jego oferta wycofana - czyli w jakiś sposób była niezgodna z regulaminem.
Co robić w tej sytuacji, bo według informacji w karcie zamówienia spór mogę otworzyć dopiero po upływie 30 dni od braku otrzymania przesyłki. Czyli mam rozumieć, że mam na blisko 3 tygodnie zamrożone pieniądze, a potem mam liczyć na dobrą łaskę Ali?

Czy może jednak powinienem napisać do supportu?
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

12 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika azaber
    azaber
    Bravo Ty!!!
    Jeśli na cokolwiek, czy na kogokolwiek powinieneś się oburzać, to na siebie, bowiem bo wiem to TY wykazałeś się skrajną naiwnością i lekkomyślnością
    Tak naprawdę, to nic nie kupiłeś a jedynie wysłałeś swoje pieniążki jakiemuś skośnookiemu "cwaniaczkowi". Jedyna dobra informacja, dla Ciebie to taka, że tę kasę, póki co trzyma jeszcze Ali.
    Tym niemniej, NA WŁASNE życzenie, straciłeś przynajmniej czas, a być może i pieniądze.
    Więc na koniec ponownie powtórzę: BRAWO TY!

    pepper.pl/com…930
    Awatar użytkownika Latkus_
    Latkus_ Autor
    Korzystając wcześniej z np. Shopee byłem przyzwyczajony, że gdyby sklep był lewy, to dostałbym zwrot od ręki w razie nieprawidłowości, myślałem że Ali to równie bezpieczna platforma, ale z tego co widzę - prawdopodobnie moje ostatnie zakupy w tym miejscu.
  2. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    EzioAuditore_da_Firenze
    Kiedy się nauczycie aby takie zakupy opłacać kartą a nie blikiem który nie ma opcji chargeback?
    Awatar użytkownika Latkus_
    Latkus_ Autor
    Teoretycznie mój bank umożliwia opcję podobną do Chargeback - mogę zgłosić nieprawidłowości związane z wysłaniem pieniędzy przez BLIK, zastanawiam się czy zastosować ją, czy trzymać jako opcję awaryjną.
  3. Awatar użytkownika Danf
    Danf
    , skoro został zablokowany, a jego oferta wycofana - czyli w jakiś sposób była niezgodna z regulaminem
    Skąd wiesz, że była niezgodna z regulaminem? Sprzedawca sam mógł zakończyć sprzedarz.
    Awatar użytkownika Latkus_
    Latkus_ Autor
    12725025-ikx5f.jpgTo pojawia się podczas wejścia na profil
Awatar użytkownika