Opublikowano 18 sierpnia 2022

Amazon - nie zawsze gładko (ale będzie dobrze)

Siemka to krótki wpis z kategorii gorzkie żale. Na Amazonie mam dziesiątki/ setki zamówień, wychwalam sklep za jakość i szybkość. Miałem już też z 15 różnych interwencji, typu uszkodzony produkt, albo jakieś pomniejsze problemy z błędną etykietą zwrotu. Zawsze sprawnie, kilka razy wymiana, czasami obniżka ceny. Skorzystałem też wiele razy z błędów cenowych, Amazon się z tego wywiązywał albo wpadało 20 zł na konto i też było miło.
Dzisiaj natomiast zaliczyłem niemiłą sytuację, kupiłem zegarek za 500 zł. Paczka z plombami więc transport okej, ale w środku pudełko na zegarek już bez plomb. Pomyślałem że pewnie ze zwrotu czy coś, ale było dziwnie lekkie. Otwieram, a w środku puste pudełko. Zegarka brak, kabelka do ładowania brak, tylko instrukcja i nalepka foliowa z zegarka się ostały. Szybko dzwonię do Amazona, a tam Pani mówi, żebym dał jej 10 minut. Po tym czasie dostaje maila, że sprawdzili tracking i paczka dotarła więc nie oddadzą ani kasy, ani nie wyślą zegarka ponownie. Odpisałem, że ja w zgłoszeniu nie negowałem dotarcia przesyłki, a brak zegarka w środku.
Teraz czeka mnie wizyta na Policji i ponowny kontakt z Amazonem. Część dalsza już w przyszłym tygodniu.

Zostało mi pudełko za 500 zł

567672_1.jpg
Aktualizacje społecznościowe

20 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Morii
    Autor
    Cześć! @duriel, @Xorro , @asimply, @EzioAuditore_da_Firenze , @shadow7 , @Poznaniak , @h0mer , @hahaxddeee, @Rajesh2021
    Pewnie jesteście ciekawi jak się sprawa zakończyła. Po weekendzie byłem na policji. Pierwsza wizyta - pan bagieta - o panie, mało nas dzisiaj, się pan naczeka na zgłoszenie. Druga wizyta dzień później - nie odpuszczam, zgłoszenie przyjmuje miły gliniarz, przygotowuje raport. Trzeci dzień - odbieram na komendzie potwierdzenie zgłoszenia (numer kancelaryjny nadają jakoś raz dziennie, a był wymagany) Zaraz po odebraniu potwierdzenia zgłoszenia z Policji robię jego skan i szybko wysyłam mailem do amazona.
    Tutaj sprawa nabiera tempa. Po trzech godzinach telefon z amazona, przepraszają - mówią, że albo oddadzą pieniądze, albo zegarek. Wybieram zegarek ... uuuu nie ma na stanie, oddamy pieniądze. Zgadzam się i za 2 godziny już pieniądze wracają na konto.
    Trochę mnie to kosztowało, ale skończyło się dobrze. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Duriel
    Najważniejsze, że się dobrze skończyło, szkoda tylko, że taką drogę trzeba było przejść...
  2. Awatar użytkownika Xorro
    Chyba trzeba po prostu kręcić unboxing wszystkich paczek. A przynajmniej tych droższych lub z podejrzeniem zbyt niskiej wagi przesyłki.
    Awatar użytkownika asimply
    I co jeszcze robić? Zwoływać 10 świadków przy otwieraniu? To problem Amazona. Oni łatwo mogą sprawdzić u siebie ile waży przedmiot w fabrycznym opakowaniu plus ich własne i porównać z danymi firmy kurierskiej. Tylko wolą iść w zaparte.

    Najgorsze jest to, że nawet jak dojdą, że to kolejna kradzież u nich to po cichutku oddadzą pieniądze i wyciszą sprawę, a przy każdym kolejnym takim przypadku od nowa będą strugać wariata, że to wprost niemożliwe, aby ta sytuacja mogła mieć u nich miejsce. Dopóki do zadka nie dobierze im się jakaś organizacja konsumencka to będzie bez zmian. Bo czym innym jest kradzież, zdarza się, a czym innym nagminna już u nich praktyka o czym mają wiedzę i świadome przerzucanie winy na kupującego. A nuż odczepi się. (Edytowano)
  3. Awatar użytkownika Duriel
    Z którego amazona zamawiałeś?
    Awatar użytkownika Duriel

    Odpowiedź do

    Już kilka razy czytałem o takich przypadkach (nawet tutaj na pepperze) i zazwyczaj wysyłka była z PL ;/ Jednak ten naród jest pizdniety ;/
  4. Awatar użytkownika Rajesh2021
    Amazon został monopolista .

    Ma w D.... klientow

    Tak jak pisałem wcześniej:

    Prawo w PL pozwala na odstapienie od umowy.
    Ale amazon polska ma to prawo w D...



    A to ze podatkow praktycznie nie płacą i wykorzystuja maksymalnie pracowników dając im 1.50 zł za godzine więcej podwyżki

    No comment (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Ostatnio kupiłem przez Amazon kabel DisplayPort markowy, cenowo ponad 100 zł.
    Dotarł i jak się okazało w ogóle nie trzymał parametrów - przy 4K 120Hz artefakty itp, poprawny obraz był tylko na 60Hz przy tej rozdzielczości.
    Do tego kabel na zdjęciach miał pozłacane wtyczki a jak przyszedł to oczywiście nikiel lub inny materiał.
    Zwrot zrobiłem, kasa przyszła bezproblemowo, ale komentarz/opinie negatyw za kabel odrzucili - "Jest niezgodny z naszymi standardami"
    Płaciłeś kartą to zrób chargeback w banku, nawet jak ci Amazon konto za to zbanuje to walić, kasa ważniejsza (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika shadow7
    Miałem identyczną sytuację tylko kupiłem słuchawki Samsung Buds Live i z niemieckiego Amazona. Otwieram pudełko, a tam pusto. Napisałem do Amazona i wysłali mi nowe słuchawki, nie chcieli ani zdjęć/filmów.
  7. Awatar użytkownika Mati.
    Dzwoń jeszcze raz do upadłego aż trafisz na kogoś bardziej pomocnego bo z tym polskim suportem róznie bywa. (Edytowano)
  8. Awatar użytkownika Poznaniak
    Obstawialbym, że jakiś wcześniejszy klient zwrócił puste pudełko a ktoś z Amazona to przegapil i wysłał je dalej. W magazynach Amazona jest taki monitoring i kontrola, że właściwie nie ma możliwości wynieść czegokolwiek.
    Awatar użytkownika h0mer
    To raczej mało prawdopodobne,bo wtedy byłyby nowe amazonowe plomby (zielone Amazon Warehouse),a poza tym towar ze zwrotów zawsze jest oznaczony przy sprzedaży i klient o tym wie. chybaby napisał jeżeli taki by kupił.
  9. Awatar użytkownika Kiron
    Kolejna dyskusja pepper z problemami po zakupach na tej platformie?
    Dużo tego w tym roku, np:

    Lipa prime day .pl pepper.pl/dys…239
    Używany trymer jako nowy .it pepper.pl/dys…811
    Puste pudełko .de pepper.pl/dys…730
    Brak otrzymania przesyłki .de pepper.pl/dys…681
    Zgubiona paczka .de pepper.pl/dys…786
    Zgubione 2 na 3 paczki łączonej dostawy .pl pepper.pl/dys…776
    Blokada konta .de po zakupie za 500 euro pepper.pl/dys…609
    Blokada konta .pl pepper.pl/dys…911
    Blokada konta za % zwrotów pepper.pl/dys…678
    Blokada konta za % nieopłaceń pepper.pl/dys…770
  10. Awatar użytkownika Superhot
    Ja tam wciąż ich lubię ale trzeba uważać. Kilka dni temu błędna etykieta na zwrot - ok zdarza sie. Ostatnio przychodzi push z appki bankowej a tam zwrot częściowy. Patrzę o co kaman, a oni mi tylko część kwoty oddali za zwrócone przedmioty (nieużywane) oddali. Co ciekawe była to równowartość VAT tych przedmiotów. Za chwilę. Zwracam dwa zestawy poszewek - kasę otrzymuję tylko za jedne. Z tą kasą to od kilku miesięcy ich w ogóle nie nadzorowałem - nie miałem pojęcia że ktoś w tak zaawansowanej technologicznie firmie może się yebnąć... Na plus że po zgłoszeniu zadzwoniła babeczka - przeprosiła i poinformowała o niezwłocznym zwrocie. Ale jednak niesmak pozostaje - zauważyłem to przez przypadek więc równie dobrze mogłem nie zauważyć.
  11. Awatar użytkownika Usunięty637018
    Amazon to lipa kilka razy pisałem do nich z żalem za anulowane zamówienie czy nie dali by jakiegoś kuponu to zawsze mnie olewali i nigdy nawet 20zl na przeprosiny nie dali
Awatar użytkownika